Modni LONDON

… in kako sva v treh dneh pregledali cel kup modnih trgovin …

Ker se nama zdi zelo pomembno, da sva kot modni oblikovalki čim bolj seznanjeni z novimi modnimi in drugimi trendi, so (poleg rednega spremljanja novosti) potovanja v večja tuja mesta zelo dobrodošla. Za naju pa seveda čudovit “izgovor”, ko lahko prijetno združiva s koristnim, službeno z osebnim in si privoščiva aktiven oddih ter hkrati pridobiva cel kup novih informacij, ki jih ne bi mogli prejeti nikjer drugje. Če naju spremljate, verjetno že veste, da se zelo radi odpraviva v London, ki je (končno) prišel spet na vrsto. Že samo vzdušje in energija tako velikega mesta, preplet vseh mogočih kultur in pa vrhunska modna ponudba so samo nekateri izmed razlogov, da mestu včasih rečeva kar najin London.

London

Torej … Na hitro sva splanirali krajše potovanje in se od 25. 11. do 27. 11. 2017 odpravili v britansko prestolnico. Načrt je bil, da v tem kratkem času obiščeva čimveč modnih trgovin in veleblagovnic, si ogledava ponudbo, modele, materiale, barve, postavitve, ljudi, skratka zbereva čimveč novih idej, ki se nama zdijo pomembne in uporabne za najino delo (če ni to najboljša služba ever?). Verjetno ni treba posebej omeniti, kako radi imava takšne mini pobege iz vsakodnevne rutine, saj sva po duši obe strastni popotnici, pri brskanju po trgovinah pa se še neverjetno dobro razumeva in dopolnjujeva.

Že v pol dneva dobiš toliko informacij, idej in energije, da bi bilo kdaj dovolj priti v mesto le na kavo in potem nazaj. Se vam zdi nora ideja? Pa jo očitno nekateri prav lepo prakticirajo, saj sva se na avtobusu pogovarjali s Slovenci, ki so prišli v mesto le za pol dneva, da se malo sprehodijo po znamenitih ulicah, spijejo kakšno pivo v pubu, naredijo krog mimo glavnih atrakcij in se v zgodnjih jutranjih urah odpravijo nazaj na letališče, ter so v nedeljo dopoldne že doma. Ideja mi je tako zelo odštekana in super, da jo bom sigurno kdaj izpeljala (haha, #YouOnlyLiveOnce).

1. DAN

Potovanje iz Mozirja do letališča se je začelo z enournim (zelooo jutranjim in malo iz poti) postankom v Celju, saj sva morali našim pridnim MARTISE puncam pripraviti delo za ponedeljek (V petek nama je totalno zmanjkalo časa. Ja, klasika, skoraj vedno je tako.). Je bila pa tista kavica v avtu toliko več vredna. Ugodne letalske karte sva kupili pri letalski družbi WizzAir, prevoz do mesta pa preko Easy Bus spletne strani. V mesto sva prišli okoli tretje ure popoldan (pričakalo naju je fantastično obarvano nebo, ki ga lahko vidite na spodnji fotografiji) in okoli štirih že začeli z najinim modnim researchem.

London

Začeli sva z Marylebone High Street, nakupovalno ulico, ki poteka vzporedno z malo bolj znano Baker Street (v bližini sta tudi vsem zelo poznana muzej voščenih lutk Madame Tussauds in muzej Sherlocka Holmesa). Z zelo dobrim izborom butikov je veliko mirnejša od Oxford Street, kjer je v tem decembrskem času gneča v pravem pomenu besede. Ogledali sva si Ash, By Malene Birger, The Conran shop, J Crew, The Kooples, Maje, Matches, Paul Smith, Sandro, Theory, Whistles …

Za večerjo sva izbrali azijsko restavracijo Wagamama in njihov ramen (mmm, njami). Ramen je japonska jed, sestavljena iz rezancev v juhi iz mesne ali ribje osnove, z različnimi dodatki in začimbami (v najinem primeru so bili dodatki piščanec na žaru, svinjina, kozice, školjke, miso, jajce, grah, pomladanska čebula in še nekaj japonskih zadev, o katerih nimava pojma, a so naredile celotno jed zelo dobro). In kaj je boljšega, kot topla juhica, ko rabiš nekaj, da te pogreje in te ponovno napolni z energijo za preostanek dneva?

Nadaljevali sva z misijo Selfridges, veleblagovnico z znamkami višjega cenovnega razreda (na verjetno vsem poznani Oxford Street), ki je po velikosti druga največja veleblagovnica v Združenem kraljestvu, takoj za znamenitim Harrodsom. Tokrat so tradicionalne božične izložbe kot prva veleblagovnica na svetu javnosti predstavili že v drugi polovici oktobra. Naj vam omenim, da je pri tem projektu več kot eno leto sodelovalo 500 ljudi. Dodatnih 100 ljudi je bilo potrebnih, da so v 8 dneh 24-urnega, neprekinjenega dela postavili izložbe. Tema “With Love From “ (z ljubeznijo od) praznuje hkrati tudi London in ostala mesta, kjer ima Selfridges trgovine. Želeli so predstaviti, kako ljudje za božič pridejo skupaj v imenu ljubezni in so del zabave, na katero je povabljen vsak, ne glede na to, od kot prihaja. Izložbe govorijo zgodbo o ekstravagantni božični paradi, kjer se spominjajo najbolj znanih parad in karnevalov v Londonu, sestavlja jo tudi 5000 ročno pobarvanih brstičnih ohrovtov (say whaaat?), vozniki na zlatih kolesih, okrašeni z božičnimi venci, cel kup božičkov, okoli 1000 metrov rdečega žameta, 120.000 bisernih gumbkov … Znotraj pa prava poslastica najprestižnejših znamk in kolekcij.
Za prvi dan: več kot dovolj!

2. DAN

Že na začetku sva se oldočili, da bova čimveč prehodili kar peš (vsaj malo telovadbe, ne moreva brez) in se zjutraj odpravili na sprehod do Hyde parka (ker je bila nedelja, so se trgovine odprle šele okoli 11-12. ure). Glavni park v osrednjem Londonu je največji od štirih kraljevskih parkov, ki tvorijo verigo od vhoda v Kensingtonsko palačo in mimo glavnega vhoda v Buckinghamsko palačo. Zavistno sva gledali skupine tekačev, ki so se samostojno ali v večjih skupinah z glasno glasbo rekreirali v hladnem, a sončnem nedeljskem dopoldnevu.

Harrods

Ta ogromna luksuzna veleblagovnica na 330 oddelkih ponuja najboljše od vsega, kar si lahko človek zamisli (od oblačil do elektronike, nakita, športne opreme, poročnih oblek, dodatkov za hišne ljubljenčke, igrač, kozmetike, daril, gospodinjskih pripomočkov, pohištva, hrane, pijače …). Dnevno se izmenja tudi do 300.000 potrošnikov, seveda predvsem turistov, ki si pasemo oči na vseh mogočih kotičkih. Ponoči je stavba osvetljena s 11.500 žarnicami in večerni pogled na Harrods je res vau.

Midve sva z občudovanjem začeli kar pri izložbah. Be Italian! K sodelovanju so v Harrodsu za decembrske praznike povabili Dolce & Gabbana in slavijo vse italijansko. 14 izložbenih oken prikazuje, kako oblikovalca Domenico Dolce in Stefano Gabbana kot sicilijanski lutki skozi različne teme prinašata originalne italijanske tradicije v britansko prestolnico (ustvarjata pričeske, kuhata večerjo, razdajata darila družinam,  kot DJ-a zabavata prijatelje, izdelujeta ure, merita moške …) V sklopu sodelovanja je v delu 4. nadstropja veleblagovnice tudi italijanska tržnica Dolce & Gabbana, kjer so med testeninami, limonami, kruhki, raznimi italijanskimi sladicami razstavljene bleščeče obleke, suknjiči, otroška oblačila ure, parfumi, nakit, čevlji, igrače, torbice in ostali dodatki. Tržnica na luksuriozen način prikazuje mediteransko lepoto juga Italije. Che Bello! Res glamurozne ideje za božična darila. Da je za potrošnika vse še bolj osebno, dve punci v dolgih belih plaščih po tvojih željah ročno personalizirata D&G bele superge in ikonično Sicily bag (torbico). Opazuješ ju lahko, kako unikatno slikata cvetlice na torbice in vezeta našitke na superge. Ekskluzivno za Harrods je bila izdelana tudi kolekcija dodatkov, torbic, usnjenih izdelkov in ready-to-wear oblačil za ženske, moške in otroke #DGLovesLondon.

Če imava čas, vedno obiščeva tudi Dover Street Market, tokrat sva bili prvič na njihovi novi lokaciji (Haymarket Street). To trgovino z več blagovnimi znamkami je z možem ustanovila Rei Kawakubo, oblikovalka za blagovno znamko Comme des Garçons. Poleg omenjene znamke so na voljo tudi Ann Demeulemeester, Balenciaga, Céline, Gucci, Hussein Chalayan, Junya Watanabe, J.W.Anderson, Lanvin, LOEWE, Maison Margiela, Marni, Proenza Schouler, Nina Ricci, Raf Simons, Rick Owens, Sacai, Saint Laurent, The Row, Thom Browne, Valentino … Različni umetniki so bili povabljeni, da ustvarijo zanimive inštalacije znotraj prostora, ki se v 5. nadstropjih prepletajo s postavitvami oblačil, na vrhu pa je prijetna kavarnica. Ženske in moške kolekcije niso prav posebno ločene, ne razlikujejo med moškimi in ženskami, poceni in dragim, med novimi, kreativnimi ustvarjalci ter brezčasnimi tradicijami. Ljudje se v tem prostoru družijo in zanimivo nama je bilo opazovati že samo ljudi. Zelo drugače od vseh drugih trgovin, tako po videzu kot načinu prodaje, vredno ogleda.

London je že od oktobra pripravljen za praznično sezono. Ko se zmrači, se vse sveti s čarobnimi božičnimi lučkami in okraski. Posebno zanimiva nama je bila Carnaby street, nakupovalna ulica v predelu Soho s pravo tropsko zabavo, ki jo lahko vidite na spodnji fotografiji desno.

Po obisku tipičnega angleškega puba (ki se najde skoraj na vsakem koraku) in še ene azijsko obarvane večerje z dim sum (v sopari kuhani žlikrofi z različnimi nadevi), sva se sprehodili mimo Piccadilly Circus, Trafalgar Square, Big Bena (trenutno ga prenavljajo, čez Westministrski most do rdeče obarvanega London Eye (fotografija spodaj).

3. DAN

Zadnji dan sva namenili trgovinam večjih modnih hiš in pa ulici Bond Street, ki je po vsem svetu cenjena zaradi celega kupa elegantnih, prestrižnih trgovin, ekskluzivnih znamk, mode (Bulgari, Burberry, Chanel, Cartier, Dolce Gabbana, Hermès, Jimmy Choo, Louis Vuitton, Mulberry, Ralph Lauren and Tiffany Co.), luksuznih izdelkov, dragega nakita, umetnosti in starin. Že od ustanovitve je zbirališče najbogatejših, najelegantnejših in najvplivnejših ljudi, pa tudi destinacija za številne slavne osebe. Obdana s top hoteli (The Ritz) in restavracijami, je kombinacija zgodovine, tradicionalne elegance in sodobnega razkošja.

Na seznam butikov, ki sva jih obiskali, sva dodali še Balmain, Chalayan, Lanvin, D&G, Victoria Beckham, Gucci, Alexander McQueen, Louis Vuitton … Notranjost posameznih trgovin je že arhitekturno doživetje, ko temu priključiš še vsa premišljeno razstavljena oblačila, dodatke in prijeten vonj, ki se ujema s celotnim konceptom blagovne znamke (parfumi in modni dodatki so njihov glavni vir zaslužka), pa je izkustvo še toliko večje. In kje je bila največja gneča? Seveda v Gucci (densa fotografija spodaj).

V trgovinah so poleg aktualnih kolekcij na voljo že prvi modeli pomladne sezone 2018 in prodajalci to z veseljem povejo ter hkrati izpostavijo, kateri kosi so ustvarjeni ekskluzivno za njihovo trgovino. Veliko, res veliko je rdeče barve, ki v kombinaciji s črno prevladuje v tem decembrskem času. Pogosto viden vzorec je tudi trend letošnje jesensko-zimske sezone: karo (pojavlja se v sivih, rjavih, rdečih in drugih različicah). Na eni strani je zelo veliko minimalističnih oblačil, kjer so v ospredju zanimivi kroji z nenavadnimi prerezi ali posebnimi materiali, na drugi pa zelo veliko vzorcev v kombinaciji s čipkami, vezenino, našitki, potiski … Veliko je transparentnih tkanin (pojavijo se pri plaščih, hlačah, krilih …), umetnega krzna (leopard vzorec) in usnja, svetlečega vinyla, nenavadnih barvnih kombinacij, konjak barve, jeansa …

Naj omenim še ogromno trgovino Louis Vuitton in njihove izložbe(srednja slika spodaj), ki jih obdane z belino in belimi kipi krasijo čudovite torbice. Gre za drugo sodelovanje z Jeffom Koonsom (Je eden največjih, najbogatejših živečih umetnikov, ki je kip oranžnega balonastega psa Ballon Dog (Orange) prodal za vrtoglavih 58,4 milijona dolarjev. To je tudi rekord najdražje prodane umetnine še živečega umetnika.), kjer so na njihove najbolj ikonične torbice natisnjena nekatera izmed najbolj znamenitih slikarskih del umetnikov, kot so Monet, Manet, Turner, Gauguin … Vedno sem navdušena, ko moda v sodobnem času obuja umetnost preteklih obdobij.

In jaz seveda ne bi bila Martina, če ne bi preverila, kateri koncerti se odvijajo v mestu. The Killers (Mr. Brightside, Read My Mind, Runaways, Somebody Told Me …) so že nekaj časa na seznamu “to moram nujno doživeti”. Last minute (oh, kako tipično) sem se odločila, da grem in si namesto kakšnega para novih čevljev raje privoščila koncert v O2 areni. In ni mi žal. Noro vzdušje, čisto polna dvorana, njihov Mr. Brightside in ostali hiti pa so se mi peli še v naslednjih dneh. Bi še ponovila. BOM še ponovila. Ker je bilo top.

4. DAN

Budilka je zvonila ob 2 zjutraj, imeli sva polurni (zelo) jutranji sprehod po dokaj praznih ulicah Londona do avtobusa, namenjenega na letališče. Po nekajurni vožnji z letalom sva bili ob 9 zjutraj že na domačih tleh, ob 10.30 pa že na prvem sestanku . In ja, povedala sem že večkrat: čeprav izredno rada potujem, sem vedno vesela te naše lepe Slovenije (mami še bolj). V Londonu sva dobili vse, kar sva iskali, vrnili sva se polni novih idej in lepih spominov, bogatejši za še eno izjemno izkušnjo.